Tessutu di saccu non tissutu

Nutizie

U supercomputer giapponese dice chì e maschere non tessute sò megliu per fermà u Covid-19 | Coronavirus

E maschere micca tessute sò più efficaci cà altri tipi cumuni di maschere per prevene a diffusione aerea di Covid-19, secondu simulazioni realizate da u supercomputer u più veloce di u mondu in Giappone.
Fugaku, chì pò fà più di 415 trilioni di calculi per seconda, hà eseguitu simulazioni di trè tippi di maschere è hà scupertu chì e maschere non tessute eranu megliu à bluccà a tosse di un utilizatore chè e maschere di cuttone è di poliestere, secondu a Nikkei Asian Review. surtite. spiegà.
E maschere non tessute si riferiscenu à e maschere mediche monouso comunemente purtate in Giappone durante a stagione di l'influenza è avà a pandemia di coronavirus.
Sò fatti di polipropilene è sò relativamente economici da pruduce in grande quantità. E maschere tessute, cumprese quelle aduprate in a modellazione di Fugaku, sò tipicamente fatte di tessuti cum'è u cotone è sò emerse in certi paesi dopu à una scarsità temporanea di maschere non tessute.
Puderanu esse riutilizati è sò generalmente più traspiranti, ma devenu esse lavati almenu una volta à ghjornu cù sapone o detergente è acqua à una temperatura di almenu 60 ° C, secondu l'Organizazione Mondiale di a Salute (OMS).
Esperti di Riken, un istitutu di ricerca guvernamentale in a cità occidentale di Kobe, anu dettu chì questu gradu di materiale non tissutu pò bluccà guasi tutte e gocce prodotte quandu si tossisce.
E maschere di cuttuni è di poliestere sò menu efficaci, ma ponu sempre bluccà almenu l'80% di e goccioline.
E maschere "chirurgiche" non tessute sò ligeramente menu efficaci per bluccà e gocce più chjuche di 20 micron o più chjuche, cù più di u 10% chì scappanu per u spaziu trà u bordu di a maschera è a faccia, secondu i mudelli di computer.
Purtà maschere hè cumunu è accettatu in Giappone è in altri paesi di l'Asia di u Nordeste, ma hà causatu cuntruversia in u Regnu Unitu è ​​in i Stati Uniti, induve alcune persone si opponenu à esse dette di purtà maschere in publicu.
U primu ministru Boris Johnson hà dettu luni chì a Gran Bretagna ùn cunsiglierà più à i studienti di utilizà maschere in e scole secundarie mentre u paese si prepara à riapre e classi.
Malgradu l'onda di calore chì hà colpitu gran parte di u Giappone, a capu di squadra Makoto Tsubokura di u Riken Computational Science Center urge a ghjente à vestissi bè.
«A cosa più periculosa hè di ùn purtà una maschera», hà dettu Tsubokura, secondu Nikkei. «Purtà una maschera hè impurtante, ancu a maschera di tela menu efficace».
Fugaku, chì u mese scorsu hè statu chjamatu u supercomputer u più veloce di u mondu, hà ancu simulatu cumu e gocce respiratorie si sparghjenu in i spazii d'uffiziu individuali è in i treni affollati quandu i finestri di a vittura sò aperti.
Ancu s'ellu ùn serà micca cumpletamente operativu finu à l'annu prossimu, l'esperti speranu chì u supercomputer di 130 miliardi di yen (1,2 miliardi di dollari) aiuterà à estrarre dati da circa 2.000 medicinali esistenti, cumpresi quelli chì ùn sò ancu entrati in prucessi clinichi.

 


Data di publicazione: 01 dicembre 2023