L'infurmazioni in questu articulu sò attuali à u mumentu di a publicazione, ma e linee guida è e raccomandazioni ponu cambià rapidamente. Per piacè verificate cù u vostru dipartimentu di salute publica lucale per l'ultime linee guida è truvate l'ultime nutizie COVID-19 nantu à u nostru situ web.
We answer your questions about the pandemic. Send your information to COVID@cbc.ca and we will respond if possible. We posted selected answers online and asked some questions to experts on The Nation and CBC News. So far we have received over 55,000 emails from all over the country.
U principale ufficiale di a salute publica di u Canada hà publicatu pocu fà raccomandazioni aghjurnate per e maschere non mediche. Intantu, l'inguernu s'avvicina. Questu hà purtatu i lettori di CBC à mandà ci dumande nove, più dettagliate è stagionali nantu à l'usu di maschere per impedisce a diffusione di COVID-19. Ci simu rivolti à l'esperti per risposte. (Pudete ancu vulete cunsultà e nostre FAQ precedenti nantu à e maschere, cumprese dumande cum'è: Una maschera riutilizzabile richiede calore per esse pulita? Possu aduprà una maschera invece di una maschera? Possu riutilizà una maschera dispunibile?)
À u principiu di nuvembre, a principale ufficiale di salute publica di u Canada, a duttura Theresa Tam, hà aghjurnatu e so raccomandazioni nantu à e maschere non mediche. Avà raccomanda chì e maschere abbianu almenu trè strati invece di dui, è chì u terzu stratu sia un tissutu filtrante cum'è u polipropilene non tissutu. Tuttavia, dice chì ùn ci hè bisognu di ghjittà via i dui strati di a maschera.
Health Canada hà struzzioni per fà una maschera à trè strati è dice chì pudete truvà i seguenti materiali di polipropilene non tissutu:
Sia e maschere N95 sia quelle mediche utilizanu materiale di polipropilene non tissutu. Ùn deve micca perde fibra, dice James Scott, prufessore è direttore di salute occupazionale è ambientale à a Dalla Lana School of Public Health di l'Università di Toronto.
Ancu s'è a maschera fussi cacciata, stima chì l'esposizione permessa à e fibre seria "più alta di ciò chì mi aspetterebbe da una maschera chì si caccia".
Hà aghjustatu chì e maschere N95 ponu esse riutilizate finu à 10 volte senza dannighjà u materiale filtrante s'elle sò pulite cù perossidu d'idrogenu dolce trà l'usi. Tuttavia, ùn avia idea di quantu serianu resistenti i tessuti non tessuti di polipropilene dopu à ripetuti lavaggi in casa.
À u listessu tempu, parechji altri articuli in e nostre case sò fatti di materiali sintetici, è probabilmente inalate sempre assai fibre di polipropilene da a polvera intornu à voi. Un studiu di u 2016 da circadori francesi hà trovu chì u 33% di e fibre in l'aria interna sò sintetiche, cù u polipropilene cum'è materiale principale.
Tuttavia, ci sò rapporti chì i travagliadori tessili esposti à alte concentrazioni di fibre sintetiche ponu causà prublemi pulmonari.
Sicondu l'Uffiziu di a Cuncurrenza di u Canada, e lege nantu à l'etichettatura di l'abbigliamento s'applicanu ancu à e maschere non mediche. Ciò significa chì e maschere vendute cummercialmente devenu avè etichette rimovibili cum'è adesivi, etichette, involucri o etichette permanenti, cumprese:
Nome di u venditore è locu principale di l'attività (indirizzu postale cumpletu) o numeru d'identificazione registratu in CA.
L'Uffiziu di a Cuncurrenza di u Canada hà dettu chì e regule di etichettatura s'applicanu à l'imprese è à l'artigiani, ma micca à l'individui, chì facenu maschere da regalà o donà à amichi, famiglia o organizzazioni di beneficenza.
Tuttavia, a cumpagnia hà ricunnisciutu prima chì, postu chì tali maschere sò nove nantu à u mercatu, i pruduttori ùn ponu ancu esse cuscenti di e regule.
Sè vo credite chì un furnitore face dichjarazioni false o ingannevoli nantu à i so prudutti, pudete signalallu à l'Uffiziu aduprendu stu furmulariu in linea.
Iè, a distanza suciale hè sempre necessaria postu chì e maschere mediche è micca mediche regulari riducenu solu u numeru di particelle in u nasu è in bocca. Ùn l'ammazzanu micca, dice u duttore Anand Kumar, prufessore assuciatu di medicina à l'Università di Manitoba in Winnipeg. (I respiratori cum'è N95 sò megliu à filtrà e particelle.)
Mentre a maiò parte di e maschere ponu riduce a diffusione di particelle di circa 80 per centu, "hè sempre u 20 per centu di e particelle chì si sparghjenu sempre. Quantu hè diffusu questu? Nimu ùn u sà veramente ", hà dettu à CBC News.
Ma sì purtate una maschera o micca, più grande hè a distanza, più grande hè a prutezzione. Sicondu Kumar, se a distanza trà voi è un'altra persona raddoppia, u numeru di particelle virali chì vi ghjunghjenu diminuisce di circa ottu volte. Purtà una maschera face chì e particelle più grande è più contagiose si stabiliscinu vicinu à quellu chì porta a maschera infettata prima di ghjunghje à un'altra persona.
Martin Fisher, un assistente prufessore di chimica à l'Università Duke in Durham, Carolina di u Nordu, chì hà studiatu cumu misurà l'efficacità di diverse maschere, hà dettu chì ùn ci hè micca una risposta chjara. Questu hè perchè u risicu dipende da parechji fattori, cum'è a manera in cui a maschera chì ogni persona porta blocca bè e particelle è a durata di a vostra interazione.
Kumar è altri esperti anu nutatu chì i metudi cum'è a schermatura è a distanza devenu esse visti cum'è "multiplici strati" di prutezzione chì si "usanu" inseme è ùn si ponu rimpiazzà l'uni à l'altri.
U virologu australianu Ian MacKay usa l'analogia di u furmagliu svizzeru per illustrà u puntu: u virus pò passà per i buchi in certe fette, ma s'ellu ci sò parechji strati, ùn puderà micca passà per tuttu u furmagliu.
I culori è e partizioni di a nova versione sò ispirati da@uq_newsè da@kat_arden(versione 3.0) Esercite un cuntrollu strettu nantu à u disignu di u mouse.
Riurganizeghja i frammenti in rispunsabilità individuali è spartute (pensate à questu in termini di tutti i frammenti, piuttostu chè di un livellu chì hè u più impurtante).pic.twitter.com/nNwLWZTWOL
U più altu funziunariu di salute publica di u Canada cunsiglia à i Canadiani di ùn basgià è di ùn purtà una maschera quandu sò in strettu cuntattu cù un novu cumpagnu per prutege si da u coronavirus.
Colin Furness, un epidemiologu di cuntrollu di l'infezioni à l'Università di Toronto, spiega chì sè site vicinu (cum'è basgià), pudete scambià accidentalmente goccioline espirate da i dui lati di a maschera, ciò chì puderia sparghje u virus.
Datu l'aumentu di a trasmissione in parechje parte di u paese, Sumon Chakrabarti, un medicu di malatie infettive à Trillium Health Partners in Mississauga, Ont., hà dettu chì hè megliu seguità e raccomandazioni lucali di salute publica, chì includenu a minimizazione di u cuntattu strettu cù persone diverse da i vostri parenti più stretti.
I respiratori cum'è l'N95 pruteghjenu quellu chì li porta, per quessa sò purtati da u persunale medicu chì tratta i pazienti COVID-19.
Una maschera chirurgica generale o micca medica chì u so scopu principale hè di impedisce à e particelle espirate da a bocca o da u nasu di alluntanassi troppu da voi.
A ricerca mostra chì ste maschere regulare sò eccellenti per filtrà e particelle chì escenu da a bocca è u nasu di quellu chì a porta, postu chì tendenu à bluccà e particelle più grande in modu più efficace. Hè cusì chì pruteggenu l'altri s'è vo site infettatu.
Ma sì, ci sò alcune prove chì ponu ancu prutege quellu chì li porta, cumprese una meta-analisi di 172 studii precedenti publicati sta primavera.
L'esperimenti di laburatoriu mostranu ch'elli ponu impedisce à circa l'80% di e particelle virali di entre in u nasu è in a bocca, ciò chì puderia riduce a gravità di l'infezzione da COVID-19 riducendu a dosa in casu d'infezione.
A duttura Susie Hota, direttrice medica, hà dettu: "Quandu avemu messu in cumunu tutti i dati, avemu scupertu chì e maschere ponu generalmente aiutà à riduce u risicu di cuntattu faccia à faccia fora di i centri sanitari è ancu in a cumunità più larga. Broadcast". Prevenzione è cuntrollu di l'infezioni, University Health Network, Toronto.
Nantu à u
Data di publicazione: 03 dicembre 2023