U materiale principale di e maschere hètessutu non tissutu di polipropilene(cunnisciutu ancu cum'è tessutu micca tissutu), chì hè un pruduttu finu o simile à u feltru fattu da fibre tessili per via di ligami, fusioni o altri metudi chimichi è meccanichi. E maschere chirurgiche mediche sò generalmente fatte di trè strati di tessutu micca tissutu, vale à dì u tessutu micca tissutu spunbond S, u tessutu micca tissutu fusu soffiatu M è u tessutu micca tissutu spunbond S, cunnisciutu cum'è struttura SMS; U stratu internu hè fattu di tessutu micca tissutu ordinariu, chì hà un effettu amichevule per a pelle è assorbe l'umidità; U stratu esternu hè fattu di tessutu micca tissutu impermeabile, chì hà a funzione di bluccà i liquidi è hè principalmente adupratu per bluccà i liquidi spruzzati da quellu chì a porta o da altri; U stratu di filtru mediu hè generalmente fattu di tessutu micca tissutu fusu soffiatu di polipropilene chì hè statu polarizatu elettrostaticamente, chì pò filtrà i batteri è ghjucà un rolu decisivu in u bluccamentu è u filtraggio.
A linea di pruduzzione automatizata di maschere migliora assai l'efficienza di pruduzzione di maschere. I grandi rotuli di tela non tessuta di polipropilene sò tagliati in picculi rotuli è posti nantu à a linea di pruduzzione di maschere. A macchina stabilisce un picculu angulu è li restringe gradualmente è li riunisce da manca à diritta. A superficia di a maschera hè pressata piatta cù una tableta, è si realizanu prucessi cum'è u tagliu, a sigillatura di i bordi è a pressatura. Sottu l'operazione di macchine automatizate, ci vole in media solu circa 0,5 secondi per una linea di assemblaggio di fabbrica per pruduce una maschera. Dopu a pruduzzione, e maschere sò disinfettate cù ossidu di etilene è lasciate à riposà per 7 ghjorni prima di esse sigillate, imballate, inscatolate è spedite per a vendita.
U materiale principale di e maschere - fibra di polipropilene
U stratu filtrante (stratu M) in u mezu di e maschere mediche hè un pannu filtrante soffiatu à fusione, chì hè u stratu centrale u più impurtante, è u materiale principale hè un materiale speciale soffiatu à fusione di polipropilene. Stu materiale hà e caratteristiche di flussu ultra-altu, bassa volatilità è distribuzione stretta di u pesu moleculare. U stratu filtrante furmatu hà forti proprietà di filtrazione, schermatura, isolamentu è assorbimentu di l'oliu, chì ponu risponde à i vari standard per u numeru di fibre per unità di superficie è a superficie di u stratu centrale di e maschere mediche. Una tonnellata di fibra di polipropilene à altu puntu di fusione pò pruduce quasi 250000 maschere protettive mediche di polipropilene N95, o da 900000 à 1 milione di maschere chirurgiche monouso.
A struttura di u materiale filtrante in polipropilene soffiatu à fusione hè cumposta da parechje fibre incruciate impilate in direzzioni aleatorie, cù un diametru mediu di fibra di 1,5 ~ 3 μ m, circa 1/30 di u diametru di un capellu umanu. U mecanismu di filtrazione di i materiali filtranti in polipropilene soffiatu à fusione include principalmente dui aspetti: barriera meccanica è adsorbimentu elettrostaticu. A causa di e fibre ultrafine, a grande superficia specifica, l'alta porosità è a piccula dimensione media di i pori, i materiali filtranti in polipropilene soffiatu à fusione anu boni effetti di barriera batterica è di filtrazione. U materiale filtrante in polipropilene soffiatu à fusione hà a funzione di adsorbimentu elettrostaticu dopu u trattamentu elettrostaticu.
A dimensione di u novu coronavirus hè assai chjuca, circa 100 nm (0,1 μm), ma u virus ùn pò micca esiste indipindentamente. Esiste principalmente in secrezioni è gocce quandu si starnutisce, è a dimensione di e gocce hè di circa 5 μm. Quandu e gocce chì cuntenenu virus s'avvicinanu à u tessutu fusu, saranu adsorbite elettrostaticamente nantu à a superficia, impedendu li di penetrà in u stratu intermediu densu è ottenendu un effettu di barriera. A causa di u fattu chì u virus hè assai difficiule da staccà da a pulizia dopu esse statu catturatu da fibre elettrostatiche ultrafine, è u lavaggiu pò ancu dannà a capacità di aspirazione elettrostatica, stu tipu di maschera pò esse aduprata solu una volta.
Capiscitura di a fibra di polipropilene
A fibra di polipropilene, cunnisciuta ancu cum'è fibra PP, hè generalmente chjamata polipropilene in Cina. A fibra di polipropilene hè una fibra fatta polimerizendu u propilene cum'è materia prima per sintetizà u polipropilene, è dopu sottumessu à una seria di prucessi di filatura. E principali varietà di polipropilene includenu filamentu di polipropilene, fibra corta di polipropilene, fibra divisa di polipropilene, filamentu espansu di polipropilene (BCF), filatu industriale di polipropilene, tessutu non tissutu di polipropilene, stoppa di sigarette di polipropilene, ecc.
A fibra di polipropilene hè aduprata principalmente per tappeti (base di tappeti è pelle scamosciata), tessuti decorativi, tessuti per mobili, varie strisce di corda, reti da pesca, feltro assorbente d'oliu, materiali di rinforzu per l'edifiziu, materiali di imballaggio è tessuti industriali cum'è tela filtrante, tela per sacchi, ecc. U polipropilene pò esse adupratu cum'è filtri di sigarette è materiali sanitari non tessuti, ecc.; E fibre ultrafine di polipropilene ponu esse aduprate per pruduce tessuti di vestiti di alta gamma; A trapunta fatta di fibre cave di polipropilene hè ligera, calda è hà una bona elasticità.
U sviluppu di a fibra di polipropilene
A fibra di polipropilene hè una varietà di fibra chì hà cuminciatu a so pruduzzione industriale in l'anni 1960. In u 1957, l'italiani Natta et al. anu sviluppatu per a prima volta u polipropilene isotatticu è anu ottenutu a pruduzzione industriale. Pocu dopu, a cumpagnia Montecatini l'hà utilizatu per a pruduzzione di fibre di polipropilene. In u 1958-1960, a cumpagnia hà utilizatu u polipropilene per a pruduzzione di fibre è l'hà chjamata Meraklon. In seguitu, a pruduzzione hà cuminciatu ancu in i Stati Uniti è in Canada. Dopu à u 1964, e fibre divise in film di polipropilene per l'imballaggio sò state sviluppate è trasformate in fibre tessili è fili di tappeti per mezu di fibrillazione di film sottile.
In l'anni 1970, u prucessu è l'equipaggiu di filatura à corta distanza anu migliuratu u prucessu di pruduzzione di fibre di polipropilene. À u listessu tempu, u filamentu cuntinuu allargatu hà cuminciatu à esse adupratu in l'industria di i tappeti, è a pruduzzione di fibra di polipropilene s'hè sviluppata rapidamente. Dopu à u 1980, u sviluppu di u polipropilene è e nuove tecnulugie per a fabricazione di fibre di polipropilene, in particulare l'invenzione di catalizatori metalloceni, anu migliuratu significativamente a qualità di a resina di polipropilene. Grazie à u miglioramentu di a so stereoregularità (isotropia finu à u 99,5%), a qualità intrinseca di e fibre di polipropilene hè stata assai migliorata.
À a mità di l'anni 1980, e fibre ultrafine di polipropilene anu rimpiazzatu alcune fibre di cuttuni per i tessuti tessili è i tessuti non tessuti. Attualmente, a ricerca è u sviluppu di fibre di polipropilene sò ancu abbastanza attivi in diversi paesi di u mondu. A popularizazione è u miglioramentu di a tecnulugia di pruduzzione di fibre differenziate anu allargatu assai i campi d'applicazione di e fibre di polipropilene.
Struttura di e fibre di polipropilene
U polipropilene hè una grande molecula cù atomi di carboniu cum'è catena principale. Sicondu a dispusizione spaziale di i so gruppi metilici, ci sò trè tippi di strutture tridimensionali: aleatorie, isoregulari è metaregulari. L'atomi di carboniu nantu à a catena principale di e molecule di polipropilene sò in u listessu pianu, è i so gruppi metilici laterali ponu esse disposti in diverse dispusizioni spaziali nantu à è sottu à u pianu di a catena principale.
A pruduzzione di fibre di polipropilene usa polipropilene isotatticu cù una isotropia superiore à 95%, chì hà una cristallinità elevata. A so struttura hè una catena a spirale regulare cù una regularità tridimensionale. A catena principale di a molecule hè cumposta da catene ritorte da atomi di carboniu nantu à u listessu pianu, è i gruppi metilici laterali sò nantu à u listessu latu di u pianu di a catena principale. Sta cristallizazione ùn hè micca solu una struttura regulare di catene individuali, ma hà ancu un impilamentu regulare di catene in a direzzione à angulu rettu di l'asse di a catena. A cristallinità di e fibre di polipropilene primarie hè 33% ~ 40%. Dopu u stiramentu, a cristallinità aumenta à 37% ~ 48%. Dopu u trattamentu termicu, a cristallinità pò ghjunghje à 65% ~ 75%.
E fibre di polipropilene sò generalmente fatte per mezu di u metudu di filatura à fusione. In generale, e fibre sò lisce è dritte in a direzzione longitudinale, senza strisce, è anu una sezione trasversale circulare. Sò ancu filate in fibre irregulari è fibre cumposte.
Caratteristiche di prestazione di e fibre di polipropilene
Tessitura
A più grande caratteristica di u polipropilene hè a so struttura ligera, cù una densità di 0,91 g/cm³, chì hè più ligera di l'acqua è solu u 60% di u pesu di u cuttone. Hè a varietà di densità più ligera trà e fibre chimiche cumuni, 20% più ligera di u nylon, 30% più ligera di u poliestere è 40% più ligera di a fibra di viscosa. Hè adattatu per a fabricazione di vestiti per sport acquatici.
Proprietà fisiche
U polipropilene hà una resistenza elevata è un allungamentu à frattura di 20% -80%. A resistenza diminuisce cù l'aumentu di a temperatura, è u polipropilene hà un modulu iniziale altu. A so capacità di ricuperazione elastica hè simile à u nylon 66 è u poliestere, è megliu cà l'acrilicu. In particulare, a so capacità di ricuperazione elastica rapida hè più grande, dunque u tessutu di polipropilene hè ancu più resistente à l'usura. U tessutu di polipropilene ùn hè micca propensu à sgualcisce, dunque hè durevule, a taglia di i vestiti hè relativamente stabile è ùn si deforma micca facilmente.
Assorbimentu di l'umidità è prestazioni di tintura
Trà e fibre sintetiche, u polipropilene hà a peghju assorbimentu di umidità, cù una ripresa di umidità quasi nulla in cundizioni atmosferiche standard. Dunque, a so resistenza à seccu è à umitu è a resistenza à a frattura sò quasi uguali, ciò chì u rende particularmente adattatu per a fabricazione di reti da pesca, corde, tessuti filtranti è garze disinfettanti per a medicina. U polipropilene hè propensu à l'elettricità statica è à u pilling durante l'usu, cù un bassu tassu di ritirata. U tissutu hè faciule da lavà è asciugà rapidamente, è hè relativamente rigidu. A causa di a so scarsa assorbimentu di umidità è di a so rigidità quandu hè purtatu, u polipropilene hè spessu mischiatu cù fibre cù un altu assorbimentu di umidità quandu hè adupratu in tessuti di vestiti.
U polipropilene hà una struttura macromoleculare regulare è una cristallinità elevata, ma manca di gruppi funziunali chì ponu ligà si cù e molecule di colorante, rendendu difficiule a tintura. I coloranti ordinari ùn ponu micca culurà lu. L'usu di coloranti dispersi per tinghje u polipropilene pò solu dà culori assai chjari è una scarsa resistenza di u culore. U miglioramentu di e prestazioni di tintura di u polipropilene pò esse ottenutu per mezu di metudi cum'è a copolimerizazione à innestu, a culurazione liquida originale è a mudificazione di i cumposti metallichi.
Proprietà chimiche
U polipropilene hà una eccellente resistenza à i prudutti chimichi, à l'infestazioni d'insetti è à a muffa. A so stabilità contr'à l'acidu, l'alcali è altri agenti chimichi hè superiore à l'altre fibre sintetiche. U polipropilene hà una bona resistenza à a currusione chimica, eccettu per l'acidu nitricu cuncintratu è a soda caustica cuncintrata. Hà una bona resistenza à l'acidu è à l'alcali, ciò chì u rende adattatu per l'usu cum'è materiale filtrante èmateriale d'imballaggio.Tuttavia, a so stabilità à i solventi organici hè ligeramente scarsa.
Resistenza à u calore
U polipropilene hè una fibra termoplastica cù un puntu di rammollimentu è un puntu di fusione più bassi cà l'altre fibre. A temperatura di u puntu di rammollimentu hè 10-15 ℃ più bassa di u puntu di fusione, ciò chì risulta in una scarsa resistenza à u calore. Durante a tintura, a finitura è l'usu di u polipropilene, hè necessariu fà attenzione à u cuntrollu di a temperatura per evità a deformazione plastica. Quandu hè riscaldatu in cundizioni secche (cum'è temperature superiori à 130 ℃), u polipropilene subisce screpolature per via di l'ossidazione. Dunque, un agente antietà (stabilizzante di calore) hè spessu aghjuntu in a pruduzzione di fibra di polipropilene per migliurà a stabilità di a fibra di polipropilene. Ma u polipropilene hà una migliore resistenza à l'umidità è à u calore. Fate bollire in acqua bollente per parechje ore senza deformazione.
Altre prestazioni
U polipropilene hà una scarsa resistenza à a luce è à l'intemperie, hè propensu à l'invecchiamentu, ùn hè micca resistente à a stiratura, è deve esse cunservatu luntanu da a luce è da u calore. Tuttavia, a pruprietà anti-invecchiamentu pò esse migliurata aghjunghjendu un agente anti-invecchiamentu durante a filatura. Inoltre, u polipropilene hà un bon isolamentu elettricu, ma hè propensu à l'elettricità statica durante a trasfurmazione. U polipropilene ùn hè micca faciule da brusgià. Quandu e fibre si restringenu è si sciolgenu in una fiamma, a fiamma pò spegne si da sola. Quandu hè brusgiatu, forma un bloccu duru trasparente cù un ligeru odore d'asfaltu.
Dongguan Liansheng Non Woven Technology Co., Ltd.hè stata creata in maghju 2020. Hè una impresa di pruduzzione di tessuti non tessuti à grande scala chì integra ricerca è sviluppu, pruduzzione è vendita. Pò pruduce diversi culori di tessuti non tessuti PP spunbond cù una larghezza inferiore à 3,2 metri da 9 grammi à 300 grammi.
Data di publicazione: 14 d'ottobre di u 2024