Caratteristiche di i tessuti cumuni
1. Tessili di seta: a seta hè fina, fluida, culurita, dolce è luminosa.
2. Tessuti di cuttuni: questi anu a lucentezza di u cuttuni crudu, una superficia dolce ma micca liscia, è ponu cuntene impurità minuscule cum'è trucioli di semi di cuttuni.
3. Tessili di lana: i fili grossolanamente filati sò spessi, stretti è morbidi, elastici, boni, grassi è leggeri; 4. Tweed pettinatu di classe tweed superficia liscia, mudellu di tessitura distintu, lucentezza dolce, ossatura ricca, bona elasticità, sensazione di appiccicosità liscia.
5. A tela di canapa hè fredda è ruvida.
6. Tessutu di poliestere: hà un lampu à u sole, si sente piuttostu frescu, è hà una bona flessibilità è resistenza à e rughe.
7. U tissutu di nylon hè più lisciu è appiccicaticciu chè u poliestere, eppuru si sgualcisce più facilmente.
I.Nylon
1. Definizione di nylon.
Nylon hè u nome cinese di a fibra sintetica nylon, a traduzzione di u nome hè ancu cunnisciuta cum'è "nylon", "nylon", u nome scientificu di a poliamide.
Fibra, vale à dì, fibra di poliammide. Siccomu a fabbrica di fibre chimiche di Jinzhou hè a prima fabbrica di fibre sintetiche di poliammide in Cina, hè chjamata "nylon". Hè a prima varietà di fibre sintetiche di u mondu, per via di e so eccellenti prestazioni è di e risorse di materie prime, hè stata largamente aduprata.
2. A prestazione di u nylon:
1). Forte, bona resistenza à l'abrasione, classificata prima trà tutte e fibre. A so resistenza à l'abrasione hè 10 volte quella di a fibra di cuttuni, 10 volte quella di a fibra di viscosa secca è 140 volte quella di a fibra umida. Dunque, a so durabilità hè eccellente.
2). L'elasticità è a ricuperazione elastica di i tessuti di nylon sò eccellenti, ma sò faciuli da deformà sottu à piccule forze esterne, dunque i so tessuti sò faciuli da arriccià durante u prucessu di usura. A ventilazione è a permeabilità à l'aria sò scarse, facili da pruduce elettricità statica.
3). L'assorbimentu di l'umidità di i tessuti in nylon hè megliu in i tessuti di fibre sintetiche, dunque i vestiti fatti di nylon sò più comodi chè i vestiti in poliester. Hà una bona resistenza à e tarme è à a corrosione.
4). A resistenza à u calore è à a luce ùn hè micca abbastanza bona, a temperatura di stiratura deve esse cuntrullata sottu à 140 ℃. Durante u prucessu di purtalla è d'usu, ci vole à fà attenzione à e cundizioni di lavaggio è di mantenimentu, per ùn dannà u tessutu. I tessuti di nylon sò tessuti leggeri, in a lista di tessuti di fibre sintetiche sò solu i tessuti di polipropilene, acrilici, dunque, adatti per a pruduzzione di vestiti da alpinisimu, vestiti invernali è cusì via.
U nylon, chjamatu ancu nylon, hè polimerizatu da caprolattame. A so resistenza à l'abrasione pò esse chjamata u campione trà tutte e fibre naturali è chimiche. A fibra discontinua di nylon hè aduprata principalmente per mischjà cù a lana o altre fibre chimiche di tipu lana. In parechji tessili, sò mischiati cù u nylon, in modu chì a resistenza à l'abrasione sia migliurata, cum'è u broccatu di viscosa Warda tweed, u broccatu di viscosa VanLiDin, u broccatu di viscosa eye tweed, u broccatu di viscosa three-in-one tweed Warda tweed, u broccatu di lana viscosa navy tweed, ecc., sò tessili di nylon resistenti à l'usura. Inoltre, una varietà di calzini di nylon, calzini elastici, calze di nylon, sò tessuti cù filamenti di nylon. Pò ancu esse trasfurmatu in tappeti.
3. E Trè Varietà.
E trè categurie principali di varietà di nylon di tessuti di fibra di nylon ponu esse divise in trè categurie principali di filatura pura, miscelazione è tessuti intrecciati, ognuna di e quali cuntene parechje varietà.
1). Tessutu puru di nylon
Cù a seta di nylon cum'è materia prima tissuta in una varietà di tessuti, cum'è u taffetà di nylon, u crepe di nylon. Per via di u filamentu di nylon tissutu, hà una sensazione liscia, ferma è durevule, caratteristiche accessibili, ci sò ancu tessuti faciuli da stropicciare è micca faciuli da riparà i difetti. U taffetà di nylon hè adupratu per fà vestiti leggeri, piumini o impermeabili, mentre chì u crepe di nylon hè adattatu per vestiti estivi, camicie à doppiu usu di primavera è autunno.
2). Prudutti mischiati è intrecciati in nylon
L'usu di filamenti di nylon o fibre discontinue è altre fibre mischiate o intrecciate, e caratteristiche è i punti di forza di ogni fibra sò tramindui. Cum'è u tweed Huada di viscosa/nylon, 15% di nylon è 85% di viscosa mischiati in un filatu fattu di densità di ordito più alta chè a densità di trama, a struttura di u corpu di tweed hè doppia, spessa, resistente è faciule da purtà, cù u svantaghju di a scarsa elasticità, a facilità di sgualcitura, a diminuzione di a resistenza à l'umidità, a facilità di cedimentu à l'usura. Inoltre, ci sò ancu varietà cumunemente aduprate di viscosa/nylon, tweed di viscosa/nylon/lana è altre varietà, chì sò alcuni di i tessuti cumunimenti usati.
II. Poliestere
1. A definizione di poliestere:
U poliestere hè una varietà impurtante di fibre sintetiche è hè u nome cummerciale di u tessutu di poliestere in Cina. Hè un polimeru chì forma fibre - polietilene tereftalatu (PET) - fattu da acidu tereftalicu purificatu (PTA) o dimetil tereftalatu (DMT) è etilenglicole (EG) per esterificazione o reazzioni di scambiu d'estere è policondensazione, è fibre fatte per filatura è post-trattamentu.
2. Proprietà di u poliestere
1). Alta resistenza. A resistenza di e fibre corte hè 2,6-5,7 cN/dtex, è a resistenza di e fibre ad alta tenacità hè 5,6-8,0 cN/dtex. A causa di a bassa assorbimentu di umidità, a so resistenza à l'umidità hè basicamente a stessa chè a so resistenza à u seccu. A resistenza à l'impattu hè 4 volte più alta di quella di u nylon è 20 volte più alta di quella di a fibra di viscosa.
2). Bona elasticità. L'elasticità hè vicina à quella di a lana, è quandu hè allungata da 5% à 6%, pò ricuperà guasi cumpletamente. A resistenza à e rughe supera quella di l'altre fibre, vale à dì, u tissutu ùn hè micca rugosu è hà una bona stabilità dimensionale. U modulu di elasticità hè 22 ~ 141cN / dtex, chì hè 2 ~ 3 volte più altu ch'è u nylon. Bon assorbimentu d'acqua.
3). Bona resistenza à l'abrasione. A resistenza à l'abrasione hè seconda solu à u nylon, chì hà a megliu resistenza à l'abrasione, è hè megliu cà altre fibre naturali è fibre sintetiche.
4). Bona resistenza à a luce. A resistenza à a luce hè seconda solu à l'acrilicu.
5). Resistenza à a currusione. Resistente à a candeggina, à l'ossidanti, à l'idrocarburi, à i chetoni, à i prudutti petroliferi è à l'acidi inorganici. Resistente à l'alcali diluiti, ùn hà paura di a muffa, ma l'alcali caldi ponu fà la decompone. Scarsa tingibilità.
6). Seta d'imitazione di poliestere cù una lucentezza forte è luminosa, ma micca abbastanza dolce, cù l'effettu di u lampu, liscia, piatta è cù una bona elasticità. Pizzicate a manu a superficia di a seta dopu avèla allentata senza pieghe evidenti. A trama è l'orditu ùn sò micca faciuli da strappà quandu sò bagnate.
7). U poliestere dopu a filatura à fusione per furmà POY dopu à u stiramentu, l'elasticizazione è altre furmazioni post-processu di filatu di poliestere. A caratteristica più prominente hè a bona ritenzione di a forma, i vestiti di poliestere sò dritti è micca rugosi, anu un aspettu particularmente spirituale, sanu. Hè lavatu, senza stirà, cum'è di solitu, pianu è drittu. U poliestere hà una vasta gamma d'usi, u mercatu hà una varietà di vestiti è abbigliamento in poliestere-cotone, lana di poliestere, seta di poliestere è viscosa di poliestere, chì sò i so prudutti.
8). I tessuti di poliestere assorbenu male l'umidità, dendu una sensazione di umidità eccessiva, mentre chì sò facili à trasportà l'elettricità statica, a polvera macchiata, affettendu l'aspettu è u cunfortu. Tuttavia, sò estremamente facili da asciugà dopu u lavaggio, è a resistenza à l'umidità ùn diminuisce guasi micca, ùn si deformanu micca, ci hè una bona prestazione di lavaggio.
9). U poliestere hè un tissutu sinteticu trà i migliori tessuti resistenti à u calore, u puntu di fusione hè di 260 ℃, a temperatura di stiratura pò esse di 180 ℃. Cù a termoplasticità, pò esse trasfurmatu in una gonna pieghettata cù pieghe di longa durata. À u listessu tempu, i tessuti di poliestere sò menu resistenti à a fusione, à a fuliggine, à e scintille è à altri buchi faciuli da furmà. Dunque, si deve pruvà à evità u cuntattu di sigarette, scintille, ecc.
10). I tessuti di poliestere anu una megliu resistenza à a luce, in più di esse menu resistenti cà l'acrilicu, a so resistenza à u sole hè megliu cà i tessuti di fibre naturali. In particulare in u vetru daretu à a resistenza à u sole hè assai bona, guasi micca listessa cù l'acrilicu. I tessuti di poliestere sò boni per resiste à diversi prudutti chimichi. L'acidu, l'alcali in u so gradu di distruzzione ùn sò micca assai, mentre ùn anu paura di a muffa, ùn anu paura di l'insetti. I tessuti di poliestere sò assai boni per resiste à e rughe è mantene a forma, è sò dunque adatti per i vestiti di giacca.
3. E categurie generali di varietà di poliestere:
E categurie generali di varietà di poliestere sò fibre discontinue, filamenti allungati, filamenti deformati, filamenti decorativi, filamenti industriali è varie fibre differenziate.
4. Varietà di fibre discontinue di poliestere:
1). Distinti da e proprietà fisiche: tipu à bassa elasticità d'alta resistenza, tipu à media elasticità d'alta resistenza, tipu à bassa elasticità d'alta resistenza, tipu à modulu altu, tipu à modulu altu d'alta resistenza.
2). Distinti per esigenze di post-elaborazione: cuttone, lana, canapa, seta.
3). Distinguitu per a funzione: tingibile cationicu, assorbimentu di umidità, ritardante di fiamma, culuritu, anti-pilling.
4). Distinti per usu: vestiti, flocculazione, decorazione, usu industriale.
5). Antistaticu per sezione trasversale di fibra: seta furmata, seta cava.
5. Varietà di filamenti di poliestere:
1). Filamenti primari: Micca stirati (filatura cunvinziunale) (UDY), filamenti semi-preorientati (filatura à velocità media) (MOY), filamenti preorientati (filatura à alta velocità) (POY), filamenti altamente orientati (filatura à ultra alta velocità) (HOY)
2). Filamenti allungati: filamenti allungati (filamenti allungati à bassa velocità) (DY), filamenti allungati cumpleti (filatura à un passu) (FDY), filamenti à decollo cumpletu (filatura à un passu) (FOY)
3). Filamenti Deformati: Filamenti Deformati Cunvinziunali (DY), Filamenti Deformati Trafilati (DTY), Filamenti Trasfurmati à l'Aria (ATY)
6. Mudificazione di u poliestere:
I tessuti di fibra di poliestere sò più variati, in più di a tessitura di tessuti di poliestere puru, ci sò parechji è una varietà di fibre tessili mischiate o intrecciate, per cumpensà i difetti di i tessuti di poliestere puru, per ghjucà una megliu prestazione. Attualmente, i tessuti di poliestere si stanu muvendu versu a direzzione di l'imitazione di lana, seta, canapa, pelle di daino è altre fibre sintetiche naturalizate.
1). Tessutu di seta simulata di poliestere
Per via di a sezione trasversale tonda è furmata di filamenti di poliestere o di filati di fibre discontinue tessute cù un stile d'aspettu di seta di tessuti di poliestere, hà un prezzu bassu, vantaghji senza rughe è senza stiratura, abbastanza pupulare trà i cunsumatori. E varietà cumuni sò: seta di poliestere, crepe di seta di poliestere, raso di seta di poliestere, filatu georgette di poliestere, seta intrecciata di poliestere è cusì. Queste varietà di tessuti di seta cù un drappeggio fluente, lisciu, morbidu, piacevule à l'ochju, à u listessu tempu, tramindui tessuti di poliestere, rigidi, resistenti à l'usura, faciuli da lavà, senza stiratura, u difettu hè chì tali tessuti anu una scarsa assorbenza di l'umidità è traspirabilità, ùn si portanu micca troppu freddi, per superà questu difettu, ci sò avà più novi tessuti di poliestere chì sò surtiti, cum'è u tessutu di poliestere altamente igroscopicu hè unu di i tessuti.
2). Tessuti di lana d'imitazione di poliestere
Per mezu di filamenti di poliester cum'è poliester più seta elastica, seta di rete di poliester o una varietà di sezioni trasversali furmate di seta di poliester cum'è materie prime, o fibre discontinue di poliester di lunghezza media è viscosa di lunghezza media o acrilicu di lunghezza media mischiatu in filati tessuti in tessuti di stile tweed, cunnisciuti rispettivamente cum'è tessuti di lana imitazione pettinata è tessuti di lana imitazione di lunghezza media, chì u so prezzu hè più bassu di u listessu tipu di prudutti di tessuti di lana. Tramindui cù u tweed si sentenu pieni di gonfiore, elasticità è buone caratteristiche, ma ancu cù poliester fermu è durevule, faciule da lavà è asciugatura rapida, pianu è drittu, micca faciule da deformà, micca faciule da pelà, pilling è altre caratteristiche. E varietà cumuni sò: poliestere elasticu beige, ovatta elastica di poliestere, tweed elasticu di poliestere, tessuti di lana filati di rete di poliestere, tweed di viscosa di poliestere, tweed nascostu di nitrile di poliestere.
3). Tessutu di canapa d'imitazione di poliestere
Hè attualmente unu di i materiali di vestiti più populari in u mercatu internaziunale di vestiti, l'usu di fili ritorti forti di poliestere o poliestere / viscosa tissuti in strisce lisce o convesse urganizendu tessuti, cù a sensazione di secchezza è l'aspettu di u stile di u tessutu di canapa. Cum'è u moiré di linu imitazione fina, micca solu l'aspettu di robustezza, sensazione di secchezza, è ancu di vestibilità comoda è fresca, dunque hè assai adattatu per a produzzione di camicie estive, vestiti eleganti.
4). Tessutu di pelle di daino imitazione di poliestere
Hè unu di i novi tessuti di poliestere, cù fibra di poliestere denier fine o denier ultra-fine cum'è materia prima, dopu un prucessu di finitura speciale in u tissutu di basa per furmà un tissutu di poliestere scamosciatu di vellutu cortu finu, cunnisciutu cum'è tessuti d'imitazione di pelle di daino, generalmente in tessuti non tessuti, tessuti intrecciati, tessuti a maglia per u tissutu di basa. Cù una struttura dolce, un vellutu fine pienu d'elasticità, una sensazione ricca, ferma è caratteristiche di stile durevule. Ci sò trè caratteristiche cumuni: pelle di cervo artificiale di alta qualità, pelle di cervo artificiale di alta qualità è pelle di cervo artificiale ordinaria. Adattu per vestiti da donna, vestiti di alta gamma, giacche, tailleur è altri top.
III. Acrilicu
1. Definizione di fibra acrilica
L'acrilicu hè u nome di a fibra di poliacrilonitrile in Cina. Hè chjamatu Orlon da DuPont Company in i Stati Uniti, è hè traduttu foneticamente cum'è Orlon. Stu tipu di fibra hè ligera, calda, dolce, è hà u nome di "lana sintetica".
2. Prestazione di a fibra acrilica
A fibra acrilica hè cunnisciuta cum'è lana sintetica, a so elasticità è a so morbidezza sò simili à a lana naturale. Dunque, u calore di i so tessuti ùn hè micca inferiore à i tessuti di lana, è ancu più altu di tessuti di lana simili di circa u 15%.
I tessuti acrilichi sò tinti di culori brillanti, è a resistenza à a luce hè a prima di tutti i tipi di tessuti in fibra. Tuttavia, a so resistenza à l'abrasione hè a peghju trà tutti i tipi di tessuti in fibra sintetica. Dunque, u tessutu acrilicu hè adattatu per vestiti per esterni, costumi da bagno è vestiti per zitelli.
U tissutu acrilicu hà una scarsa assorbimentu di l'umidità, hè faciule da macchià, dà una sensazione di gonfiore, ma a so stabilità dimensionale hè megliu.
I tessuti acrilichi anu una bona resistenza à u calore, classificata seconda in fibre sintetiche, è resistenza à l'acidi, ossidanti è solventi organici, relativamente sensibili à u rolu di l'alcali.
I tessuti acrilici in fibre sintetiche sò tessuti più ligeri, secondi solu à u polipropilene, dunque hè un bonu materiale di vestiti ligeru, cum'è vestiti d'alpinisimu, vestiti caldi d'inguernu.
3. Varietà d'acrilicu
1). Tessutu acrilicu puru
Fattu di fibra acrilica 100%. Cum'è a trasfurmazione di fibra acrilica di tipu 100% lana di tweed acrilicu pettinatu per donne, cù caratteristiche di struttura sciolta, u so culore è lustru, sensazione dolce è elastica, a struttura ùn hè micca sciolta è micca marcia, adatta per a produzzione di vestiti per donne di bassa è media qualità. È aduprendu filatu voluminosu acrilicu 100% cum'è materia prima, pò fà tweed di cappotti voluminosi acrilici cù urganizazione liscia o twill, chì hà e caratteristiche di sensazione di manu carnosa, tessuti di lana caldi è facili, è hè adattatu per fà cappotti di primavera, autunno è inverno è vestiti casual.
2). Tessuti mischiati acrilici
Si riferisce à i tessuti mischiati cù lana o acrilicu di lunghezza media è viscosa o poliestere. Cumprese u tweed acrilicu/viscosa, u tweed acrilicu/viscosa, u tweed acrilicu/poliestere è cusì. L'ovatta acrilica/viscosa, cunnisciuta ancu cum'è tweed orientale, mischiata cù 50% ognunu di acrilicu è viscosa, hà un corpu grossu è strettu, forte è durevule, una superficia di tweed liscia è dolce, simile à u stile tweed di l'ovatta di lana, ma menu elastica, faciule da stropicciare, adatta per fà pantaloni economici. U tweed di nitrile/viscosa da donna hè mischiatu cù 85% acrilicu è 15% viscosa è fattu di tessitura urganizata di crepe, hè ligeramente pelosu, di culore brillanti, hè un corpu ligeru è finu, bona durabilità, scarsa elasticità, adatta per i vestiti esterni. U tweed acrilicu/poliestere hè mischiatu rispettivamente cù 40% è 60% d'acrilicu è poliestere, perchè hè principalmente trasfurmatu per via di l'urganizazione pianura è twill, dunque hà e caratteristiche di aspettu pianu, fermezza è micca stiratura, è u so svantaghju hè chì hè menu cunfortu, dunque hè principalmente adupratu per a produzzione di vestiti di gamma media cum'è vestiti esterni è vestiti di tailleur.
4. Mudificazione di a fibra acrilica
1). A fibra acrilica denier fine hè filata aduprendu a filiera microporosa fatta cù mezi high-tech. A fibra acrilica denier fine pò esse filata in filatu di alta qualità, i tessili risultanti sò lisci, morbidi, delicati, di culore dolce, à u listessu tempu cù tessuti delicati, leggeri, setosi, drappeggiati è anti-pilling è altre caratteristiche eccellenti, hè l'imitazione di u cashmere, l'imitazione di una di e principali materie prime di a seta, in linea cù u mondu attuale di l'abbigliamento, a nova tendenza.
2). L'acrilicu d'imitazione di cachemire hà dui tipi di fibra corta è lana. Hà a sensazione liscia, dolce è elastica di u cachemire naturale, un bon calore è traspirabilità, è hà ancu l'eccellente prestazione di tintura di l'acrilicu, chì rende i prudutti di cachemire acrilicu più culuriti è belli, delicati è lisci, è hè adattatu per vestiti leggeri è fini, chì hè economicu è hà un bon rapportu qualità-prezzu.
3). I metudi di tintura in linea di e fibre di poliacrilonitrile anu principalmente dui tipi di culurazione liquida originale è tintura in gel. Frà elli, a fibra tinta in gel hè tinta in u prucessu di filatura umida di a fibra acrilica, chì hè sempre in u statu di gel di a fibra primaria, è i coloranti utilizati sò principalmente coloranti cationici. E fibre tinte in gel, cum'è una spezia di grande vulume è larga gamma di prudutti, anu i vantaghji di risparmiu di coloranti, tempu di prucessu è di tintura cortu, picculu cunsumu energeticu, bassa intensità di travagliu è cusì, paragunatu à u prucessu tradiziunale di stampa è tintura.
4). A fibra furmata hè fatta aduprendu fori di filiera furmati è cambiendu e cundizioni di prucessu. U stile di a fibra hè unicu, l'effettu di simulazione hè bonu, è a qualità di u pruduttu hè migliurata. A fibra acrilica furmata cù una sezione trasversale piatta hè chjamata acrilica piatta, chì hè simile à i peli d'animali, è hè carattarizata da lucentezza, elasticità, anti-pilling, morbidezza è sensazione à u toccu, chì pò avè l'effettu unicu di simulà a pelle d'animali.
5). A fibra acrilica antibatterica è conduttrice di l'umidità hè fatta di attivatore Chitosante di alta tecnulugia, è i tessuti fatti cun ella anu e funzioni di antibatterica, antimuffa, deodorazione, cura di a pelle, assorbimentu di l'umidità, morbidezza, antistatica, rimpolpante è resistente à e rughe. Grazie à u Chitosante per adsorbimentu, penetrazione, adesione, ligame à catena è altri effetti, è legame permanente di e fibre, senza bisognu di resina, è eccellente resistenza à u lavaggio. Testatu, dopu à 50 volte di lavaggio forte, u tessutu pò ancu mantene una eccellente capacità antimicrobica. Senza l'effettu secundariu di inquinà l'ambiente è u corpu umanu, crea un effettu di vestiti funzionale naturale, frescu, pulitu, igienicu, sanu è cunfortu, chì hè una nova generazione di prudutti acrilici cù funzioni multiple.
6). A fibra acrilica antistatica pò migliurà a cunduttività di a fibra, favurevule à u trattamentu post-tessili, a fibra antistatica pò migliurà u fenomenu di pilling, macchie è aderenza à a pelle di i tessuti. Ùn hà micca effetti secundari negativi nantu à u corpu umanu.
7). A fibra acrilica hè ancu chjamata cashmere, u so caratteru hè assai simile à a lana, a ghjente serà cunnisciuta cum'è "lana sintetica". Hè polimerizata cù acrilonitrile. L'acrilicu hè soffice, dolce è flessibile, è a so prestazione d'isolamentu termicu hè megliu cà quella di a lana. A forza di l'acrilicu hè 1-2,5 volte più alta di quella di a lana, dunque i vestiti di "lana sintetica" sò più resistenti cà i vestiti di lana naturale. A luce solare acrilica, u calore, pò esse stirata, u pesu ligeru, questi sò i so vantaghji. Tuttavia, l'assorbimentu di l'umidità di a fibra acrilica ùn hè micca bonu, ùn pò micca assorbe l'umidità per via di l'umidità, dendu à e persone una sensazione di calore è soffocante, hà ancu un tallone d'Achille, vale à dì, una scarsa resistenza à l'abrasione. L'usu principale di a fibra discontinua di lana acrilica hè fattu in una varietà di tessili di lana, cum'è u filu testurizatu, a lana mista acrilica è lana, ecc., è una varietà di culori di tweed acrilicu di e donne, tweed mistu di viscosa acrilica, tweed acrilicu è cusì. Pò ancu fà pelliccia artificiale acrilica, peluche spandex, capelli di cammellu spandex è altri prudutti. A fibra di cuttuni Spandex pò esse tissuta in una varietà di prudutti di maglia, cum'è i pantaloni sportivi.
8). A fibra acrilica hè u nome cummerciale di a fibra di poliacrilonitrile in Cina, mentre hè chjamata "Auron" è "Cashmere" in i paesi stranieri. Di solitu hè una fibra sintetica prodotta da a filatura umida o a filatura a secco cù u copolimeru di più di l'85% di acrilonitrile è u secondu è u terzu monomeru. E fibre prodotte da a filatura di copolimeri cù un cuntenutu di acrilonitrile trà u 35% è l'85% sò chjamate fibre di poliacrilonitrile mudificate.
5. U prucessu principale di pruduzzione di l'acrilichi:
Polimerizazione → Filatura → Preriscaldamentu → Tiru à vapore → Lavaggio → Asciugatura → Impostazione à u calore → Piegatura → Taglio → Imballatura.
1). A prestazione di a fibra di poliacrilonitrile hè assai simile à a lana, bona elasticità, allungamentu 20% quandu a resilienza pò ancu mantene 65%, soffice riccia è dolce, u calore hè 15% più altu di a lana, lana sintetica chjamata. Forza 22.1 ~ 48.5cN / dtex, 1 ~ 2.5 volte più altu di a lana. Eccellente resistenza à a luce solare, esposizione à l'aria aperta per un annu, l'intensità di solu 20% diminuisce, pò esse trasfurmata in tende, tendaggi, teloni, gunnies è cusì. Resistente à l'acidu, ossidante è solventi organici generali, ma scarsa resistenza à l'alcali. Temperatura di rammollimentu di a fibra di 190 ~ 230 ℃.
2). A fibra acrilica hè cunnisciuta cum'è lana artificiale. Hà i vantaghji di esse dolce, voluminosa, faciule da tinghje, culore brillanti, resistenza à a luce, antibatterica, ùn hà paura di l'insetti, ecc. Sicondu i requisiti di diversi usi, pò esse filata puramente o mischiata cù fibre naturali, è i so tessili sò largamente aduprati in i campi di l'abbigliamento, decorazioni, industrie è cusì via.
3). A fibra di poliacrilonitrile pò esse mischiata cù a lana in filati di lana, o tessuta in coperte, tappeti, ecc., pò ancu esse mischiata cù u cuttone, u rayon, altre fibre sintetiche, tessuta in una varietà di vestiti è forniture per interni. A lana ingombrante trasfurmata in fibra di poliacrilonitrile pò esse filata pura, o mischiata cù fibra di viscosa, lana, per ottene una varietà di specifiche di filu mediu è grossu è filu finu "cashmere".
4). A fibra di poliacrilonitrile pò esse mischiata cù a lana in filati di lana, o tessuta in coperte, tappeti, ecc., pò ancu esse mischiata cù u cuttone, u rayon, altre fibre sintetiche, tessuta in una varietà di vestiti è forniture per interni. A lana ingombrante trasfurmata in fibra di poliacrilonitrile pò esse filata pura, o mischiata cù fibra di viscosa, lana, per ottene una varietà di specifiche di filu mediu è grossu è filu finu "cashmere".
6. Metudu di pruduzzione
1). A fibra di poliacrilonitrile richiede una alta purezza di materia prima acrilonitrile, è u cuntenutu tutale di varie impurità deve esse menu di 0,005%. U secondu monomeru di polimerizazione usa principalmente acrilatu di metilu, pò ancu aduprà metacrilatu di metilu, u scopu hè di migliurà a filabilità è a sensazione di a fibra, a morbidezza è l'elasticità; u terzu monomeru hè principalmente per migliurà a tintura di a fibra, generalmente per u gruppu di tintura debulemente acidicu di l'acidu itaconicu, u gruppu di tintura forte acidicu chì cuntene acrilenesulfonatu di sodiu, metacrilenesulfonatu di sodiu, metacrilamidi di sodiu benzene sulfonatu, chì cuntene un gruppu di tintura alcalina di β-metilvinilpiridina, ecc.
2). L'acrilicu hè u nome cummerciale di a fibra di poliacrilonitrile in Cina. A fibra acrilica hà una prestazione eccellente, per via di a so natura vicina à a lana, dunque hè chjamata "lana sintetica". Dapoi a pruduzzione industriale in u 1950, hè stata sviluppata assai, a pruduzzione tutale di fibra acrilica in u mondu hè di 2,52 milioni di tunnellate in u 1996, è a pruduzzione di u nostru paese hè di 297.000 tunnellate, è u nostru paese svilupperà vigorosamente a pruduzzione di fibra acrilica in u futuru. Ancu s'è a fibra acrilica hè generalmente chjamata fibra di poliacrilonitrile, l'acrilonitrile (chjamatu di solitu u primu monomeru) rapprisenta solu u 90% à u 94%, u secondu monomeru rapprisenta u 5% à l'8%, è u terzu monomeru hè da u 0,3% à u 2,0%. Questu hè duvutu à a mancanza di flessibilità di e fibre fatte di un unicu polimeru acrilonitrile, chì hè fragile è assai difficiule da tinghje. Per superà queste carenze di u poliacrilonitrile, a ghjente usa u metudu di aghjunghje u secondu monomeru per rende a fibra dolce; aghjunghjendu u terzu monomeru per migliurà a capacità di tintura.
7. Pruduzzione di fibra acrilica
A materia prima di a fibra acrilica hè u propilene economicu derivatu da u cracking di u petroliu: perchè u copolimeru di poliacrilonitrile si decompone solu ma ùn si fonde micca quandu hè riscaldatu sopra i 230 ℃, dunque ùn pò micca esse filatu à fusione cum'è e fibre di poliestere è nylon, è adotta u metudu di filatura in soluzione. A filatura pò esse aduprata à seccu, pò ancu esse aduprata à umitu. A velocità di filatura à seccu hè alta, adatta per a filatura di tessuti di seta simulata. Assai adatta per a pruduzzione di fibre corte, soffici è morbide, adatte per a pruduzzione di tessuti di lana d'imitazione.
8. Proprietà è usi di l'acrilicu
1). Elasticità: Hà una megliu elasticità, seconda solu à u poliestere è circa 2 volte più alta chè u nylon. Hà una bona cunfurmità.
2). Forza: A resistenza di a fibra acrilica ùn hè micca cusì bona cum'è quella di u poliestere è di u nylon, ma hè 1 ~ 2,5 volte più alta chè quella di a lana.
3). Resistenza à u calore: a temperatura di rammollimentu di a fibra hè 190-230 ℃, chì hè seconda solu à u poliestere in e fibre sintetiche.
4). Resistenza à a luce: a resistenza à a luce di l'acrilicu hè a megliu trà tutte e fibre sintetiche. Dopu esse stata esposta à u sole per un annu, a resistenza diminuisce solu di u 20%.
5). L'acrilicu hè resistente à l'acidi, l'ossidanti è i solventi organici generali, ma micca à l'alcali. I prudutti finiti in acrilicu anu una bona morbidezza, un bon calore, una sensazione di dolcezza al tattu, una bona resistenza à l'intemperie è prestazioni anti-muffa è anti-tarme. U calore di l'acrilicu hè circa 15% più altu chè quellu di a lana. L'acrilicu pò esse mischiatu cù a lana, è a maiò parte di i prudutti sò aduprati per usu civile, cum'è lana, coperte, vestiti sportivi à maglia, poncho, tende, pelliccia artificiale, peluche è cusì. L'acrilicu hè ancu a materia prima di a fibra di carbone, chì hè un pruduttu high-tech.
IV. Fibra di cloru
Ancu s'è u cloruru di polivinilu hè a varietà più antica di plastica, finu à chì a suluzione necessaria per a filatura ùn sia micca dispunibile, a stabilità termica di a fibra migliora, cusì a fibra di cloru hà un sviluppu più grande. Per via di l'abbundanza di materie prime, u prucessu simplice, u bassu costu è u so scopu particulare, hà una certa pusizione in a fibra sintetica. Ancu s'è u cloruru di polivinilu pò esse mischiatu cù plastificanti, a filatura à fusione, a maiò parte di elli utilizanu sempre l'acetone cum'è solvente, a filatura à soluzione è a pruduzzione di fibre clorurate.
1. I vantaghji eccezziunali di u cloru
Hè ignifugu, resistente à u calore, à u sole, à l'usura, à a corrosione è à e tarme, l'elasticità hè ancu assai bona, pò esse fabbricatu in una varietà di tessuti à maglia, tute, coperte, filtri, vellutu di corda, tende, ecc., soprattuttu perchè hè bonu per u calore, faciule da pruduce è mantene l'elettricità statica, hè fattu di biancheria intima à maglia nantu à l'artrite reumatoide hà un certu effettu terapeuticu. Tuttavia, per via di a scarsa tintura, u ritiramentu di u calore limita a so applicazione. I miglioramenti sò stati fatti cù altre varietà di fibre di copolimeru (cum'è u cloruru di vinile) o cù altre fibre (cum'è e fibre di viscosa) per a filatura di miscelazione di emulsioni.
U svantaghju di u VCM hè ancu prominente, vale à dì una resistenza à u calore assai scarsa.
2. Classificazione di u cloru
Fibra discontinua, filamentu è criniera. A fibra discontinua di cloru pò esse trasfurmata in lana di cuttone, lana è biancheria intima à maglia, ecc. Sti tessuti anu un certu effettu nantu à a cura di e persone cun artrite reumatoide. Inoltre, u cloruru di polivinile pò esse trasfurmatu in tessili ignifughi per applicazioni speciali, cum'è divani è tende di sicurezza. Sò ancu usati cum'è tessuti filtranti industriali, vestiti di travagliu è tessuti isolanti.
3. Manifestazione
1). Morfologia A cloroplastica hà una superficia longitudinale liscia o 1 o 2 scanalature, è a sezione trasversale hè guasi circulare.
2). Proprietà di combustione Per via di u grande numeru d'atomi di cloru in e molecule di u cloroplastu, hè refrattariu à a combustione. U cloroplastu si spegne subitu dopu avè lasciatu una fiamma aperta, è sta pruprietà hà usi particulari in a difesa naziunale.
3). Forte allungamentu A forza di u cloroplastu hè vicina à quella di u cuttone, l'allungamentu à a rottura hè più grande di quellu di u cuttone, l'elasticità hè megliu cà quella di u cuttone, è a resistenza à l'abrasione hè ancu più forte di quella di u cuttone.
4). L'assorbimentu di l'umidità è a tintura di u cloruru di polivinile hè assai chjuca, guasi micca igroscopica. Tuttavia, u cloroplastu hè difficiule da tinghje, generalmente solu i coloranti dispersivi ponu esse aduprati per a tintura.
5). Stabilità chimica di l'acidu è di l'alcali cloroplastichi, di l'agenti ossidanti è di l'agenti riducenti, prestazioni eccellenti, dunque, i tessuti cloroplastichi sò adatti per i tessuti filtranti industriali, i vestiti di travagliu è l'equipaggiamenti di prutezzione.
6). Calore, resistenza à u calore, ecc. Cloroplasticu leggeru, bonu calore, adattatu per ambienti umidi è vestiti di travagliu per u persunale di campu. Inoltre, hà un forte isolamentu elettricu, hè faciule da pruduce elettricità statica è hà una scarsa resistenza à u calore, da 60 à 70 ℃ quandu principia a cuntrazione, finu à 100 ℃ quandu si decompone, dunque durante u lavaggiu è a stiratura si deve fà attenzione à a temperatura.
4. Caratteristiche principali è differenze
1). Viscosa (assorbimentu di l'umidità è faciule da tinghje)
a. Hè una fibra di cellulosa artificiale, fatta per filatura in suluzione, per via di u stratu centrale di a fibra è di u stratu esternu di a velocità di solidificazione ùn hè micca a stessa, a furmazione di a struttura di a pelle-core (da e fette di sezione trasversale si pò vede chjaramente). A viscosa hè a fibra chimica ordinaria chì assorbe u più umidità, a tintura hè assai bona, u cunfortu di vestibilità, l'elasticità di a viscosa hè scarsa, a resistenza di u statu umitu, a resistenza à l'abrasione hè assai scarsa, dunque a viscosa ùn hè micca resistente à u lavaggio, a stabilità dimensionale scarsa. Gravità specifica, pesu di u tissutu, resistenza à l'alcali micca resistenza à l'acidi.
b. A fibra di viscosa hà una larga gamma d'usi, guasi tutti i tipi di tessili l'utilizanu, cum'è filamenti per fodera, bella seta, bandiere, nastri, cordone di pneumatici, ecc.; fibre corte per imitazione di cuttone, imitazione di lana, miscelazione, intreccio, ecc.
2). Poliestere (drittu è micca rugosu)
a. Caratteristiche: alta resistenza, bona resistenza à l'impattu, resistenza à u calore, resistenza à a corrosione, resistenza à e tarme, resistenza à l'acidi, resistenza à l'alcali, resistenza à a luce assai bona (seconda solu à l'acrilicu), esposizione à u sole per 1000 ore, resistenza à u 60-70%, igroscopicità assai scarsa, tintura difficiule, u tessutu hè faciule da lavà è asciuga rapidamente, bona ritenzione di forma. Hà a caratteristica di "lavabile".
b. Filamentu: spessu cum'è una seta à bassa elasticità, chì produce una varietà di tessili;
c. Fibre di staple: u cuttone, a lana, a canapa, ecc. ponu esse mischiati.
d. Industria: corda per pneumatici, rete da pesca, corde, tela filtrante, materiali isolanti per i bordi. Hè attualmente a più grande quantità di fibra chimica.
3). Nylon (forte è resistente à l'usura)
a. U più grande vantaghju hè forte è resistente à l'usura, hè quellu ottimale. Densità ridotta, tessutu leggeru, bona elasticità, resistenza à i danni da fatica, stabilità chimica ancu assai bona, resistenza à l'alcali è à l'acidi!
b. U più grande svantaghju hè chì a resistenza à a luce solare ùn hè micca bona, u tissutu diventerà giallu dopu à un bellu pezzu à u sole, a forza diminuisce, l'assorbimentu di l'umidità ùn hè micca bonu, ma megliu cà l'acrilicu, u poliestere.
c. Usi: filamentu, adupratu soprattuttu in a maglia è in l'industria di a seta; fibre discontinue, mischiate soprattuttu cù lana o fibre chimiche di lana, cum'è ovatta, vannettina è cusì via.
d. Industria: corde è rete da pesca, ponu ancu esse aduprate cum'è tappeti, corde, nastri trasportatori, schermi, ecc.
4). Fibra acrilica (ingombrante è resistente à a luce solare)
a. A prestazione di a fibra acrilica hè assai simile à a lana, dunque hè chjamata "lana sintetica".
b. Struttura moleculare: A fibra acrilica hè unica in a so struttura interna, cù una cunfurmazione à spirale irregulare è senza una zona di cristallizazione stretta, ma ci hè una differenza trà una disposizione d'ordine altu è una d'ordine bassu. Per via di sta struttura, l'acrilicu hà una bona elasticità termica (pò esse trasfurmatu cum'è filatu ingombrante), è a densità di l'acrilicu hè chjuca, più chjuca di quella di a lana, dunque u tessutu hà una bona temperatura.
c. Caratteristiche: a resistenza à a luce solare è a resistenza à l'intemperie hè assai bona (in primu locu), scarsa assorbimentu di l'umidità, a tintura hè difficiule.
d. Fibra acrilonitrile pura, per via di a struttura interna stretta, scarsa prestazione, dunque aghjunghjendu u secondu, u terzu monomeru, migliurà e so prestazioni, u secondu monomeru per migliurà: elasticità è sensazione, u terzu monomeru per migliurà a tintura.
e. Usu: Principalmente per usu civile, pò esse filatura pura o miscelazione, fatta di una varietà di lana, lana, manta di lana, vestiti sportivi ponu ancu esse: pelliccia artificiale, peluche, filatu ingombrante, manguera d'acqua, tela di parasole è cusì.
5). Vinylon (igroscopicu solubile in acqua)
a. A più grande caratteristica hè l'assorbimentu di l'umidità, e fibre sintetiche sò megliu, cunnisciute cum'è "cotone sinteticu". Resistenza superiore à u broccatu, poliestere poviru, bona stabilità chimica, micca resistente à l'acidi forti, resistenza à l'alcali. A resistenza à a luce solare è a resistenza à l'intemperie sò ancu assai bone, ma hè resistente à u calore seccu, ma micca à u calore è à l'umidità (ritiru) l'elasticità hè a peghju, u tessutu hè faciule da sgualcisce, tintura scarsa, culore micca brillanti.
b. Usi: mischiatu cù u cuttone; tela fina, popeline, vellutu à coste, biancheria intima, tela, tela cerata, materiali d'imballaggio, vestiti di travagliu è cusì via.
6). Polipropilene (ligeru è caldu):
a. A fibra di polipropilene hè a più ligera di e fibre chimiche cumuni. Quasi ùn assorbe micca l'umidità, ma hà una bona capacità d'assorbimentu di u core, alta resistenza, stabilità di a dimensione di u tissutu, elasticità resistente à l'usura hè ancu bona, bona stabilità chimica. A stabilità termica hè scarsa, ùn hè micca resistente à a luce solare, hè faciule d'invecchià fragile.
b. Usi: pò tesse calzini, tela di zanzariera, ovatta di trapunta, imbottitura calda, pannolini bagnati è cusì via.
c. Industria: tappeti, rete da pesca, tela, tubi, nastro medicale invece di garza di cuttone, fà prudutti sanitarii.
7). Spandex (fibra elastica):
a. A megliu elasticità, a peghju forza, scarsa assorbimentu di l'umidità, bona resistenza à a luce, resistenza à l'acidu, resistenza à l'alcali, resistenza à l'abrasione.
b. Usi: U spandex hè largamente adupratu in biancheria intima, biancheria intima di donna, vestiti casual, vestiti sportivi, calzini, collant, bende è altri campi tessili, campi medichi. U spandex hè una fibra altamente elastica chì hè essenziale per i vestiti d'alta prestazione in ricerca di muvimentu è comodità. U spandex si stende da 5 à 7 volte da a so forma originale, dunque hè comodu da purtà, dolce à u toccu, ùn si stropiccia micca è mantene sempre a so siluette originale.
V. Cunclusione
1. Poliestere, nylon: forma trasversale: tonda o sagomata; forma longitudinale: liscia.
2. Poliestere: vicinu à a fiamma: ritirata per fusione; cuntattu cù a fiamma: fusione, fumu, combustione lenta; luntanu da a fiamma: cuntinueghja à brusgià, qualchì volta autoestinguente; odore: odore dolce aromaticu particulare; caratteristiche di i residui: perle nere dure.
3. Nylon: vicinu à a fiamma: ritiramentu per fusione; cuntattu cù a fiamma: fusione, fume; luntanu da a fiamma: autoestinguente; odore: gustu amminu; caratteristiche di i residui: perle trasparenti dure di culore marrone chjaru.
4. Fibra acrilica: vicinu à a fiamma: ritirata per fusione; cuntattu cù a fiamma: fusione, fumu; luntanu da a fiamma: cuntinuà à brusgià, fumu neru; odore: gustu pungente; caratteristiche di i residui: perle nere irregulari, fragile.
5. Fibra spandex: vicinu à a fiamma: ritirata per fusione; cuntattu cù a fiamma: fusione, brusgiatura; luntanu da a fiamma: autoestinguente; odore: gustu particulare; caratteristiche di i residui: gel biancu.
Data di publicazione: 12 di ghjennaghju di u 2024